Aquest bloc va dirigit a tots els pares i mares de la classe dels cucs del Pascual Nacher de Vila-real, per a que puguen compartir amb mi les vivències dels seus fills i filles a l'aula.







lunes, 5 de noviembre de 2012

LLEGIM JUNTS

Estimada família! Els cucs i les formigues ens hem fet grans i a partir d’aquest cap de setmana anem a començar l’activitat: “Llegim junts”.

Per realitzar-la tots els dijous ens emportarem un conte per llegir-lo a casa (el qual prèviament haurà estat elegit per nosaltres a l’escola) i el tornarem necessariament els següent dilluns per treballar-lo a l’escola individualment amb la mestra de suport.

Caldrà que ens ajudeu a llegir-lo i a fer la fitxa de lectura i a més a més ens haureu de recordar que l’hem de retornar el dilluns.

RECOMANACIONS PER ALS PARES I MARES:

Ø ELS DRETS DELS LLIBRES:

Els llibres tenen dret a ser:

- Utilitzats.
- Contemplats.
- Explicats.
- Ben cuidats i nets.
- Protegits de la humanitat i de la pols.
- Respectats (mantenint-se amb totes les seues fulles).
- Llegits i rellegits tantes vegades com vulguen els vostres fills i filles.

Ø COM AJUDAR AL MEU FILL/A A LLEGIR?

Aprendre a llegir és, sense dubte, un dels eixos fonamentals de l’educació.
 Per això, és important que, com a pares i mares conegueu quin mètode fem servir a l’escola i ajudar-los des de casa.
Aquestes hores “d’entrenament” ajudaran a que els vostres xiquets i xiquetes dominen aquesta habilitat.
Hi ha alguns aspectes que podeu tindre en compte per millorar aquesta pràctica en família:
         o Intenteu que vos vegen llegir a casa, vosaltres sou el seu exemple.
         o Llegir-los contes en veu alta.
         o Practicar la lectura de 10 a 20 minuts cada dia.
         o Tenir llibres a casa del seu interès.
         o Disposar d’un lloc agradable per llegir.
         o Ajudar-los a planificar un temps per a la lectura.
         o Fent-los conèixer altres formats, com per exemple: el digital mirant contes del nostre BLOG o altres d’Internet.
        o Fer activitats al voltant dels contes com dibuixar, fer titelles, inventar altres finals, anar a la biblioteca, al teatre, al cine...
        o Regalar-los llibres per als aniversaris i celebracions tenint en compte els seus interessos.
        o Tenir en compte que entre els 4 i 6 anys la lectura mecànica és important. Han d’anar guanyant agilitat i fluïdesa en la descodificació de lletres. Quan acaben de llegir una paraula, no recorden les primeres lletres d’aquesta. Vosaltres podem llegir tota la paraula sencera: si el vostre fill o filla ha llegit “a-r-m-a-r-i”, vosaltres podem dir, “Molt bé! Has llegit armari”.

                                                                                                   Atentament les mestres de 5 anys.

0 comentarios:

Publicar un comentario